OVER ONS

ONS DOEL

Ready to school wilt, op een kwalitatief goede en creatieve manier, jongeren klaar maken voor de uitdagingen die zij in hun verdere leven tegemoet gaan treden. Door hen te leren om te leren en zich ergens voor in te zetten, ondersteunen we jongeren in het vinden en ontwikkelen van hun talenten. Dit doen wij door als organisatie in de huid van de jongere te kruipen. We werken met jonge medewerkers die we trainen op de ontwikkeling van het puberbrein, waardoor ze begeleiding op maat kunnen geven.

“Ready to
school weet
wat jij
nodig hebt.”

ONZE KERNWAARDEN

ALTIJD WELKOM

Door tijd, energie en enthousiasme in je (huis)werk te steken, worden persoonlijke doelen bereikt.

GROEI WORDT ZICHTBAAR

Door antwoorden te krijgen, groeit
het begrip van het vak en het zelfvertrouwen.

AANDACHT

Door antwoorden te krijgen, groeit
het begrip van het vak en het zelfvertrouwen

ONTZORGEN

Ready to school ziet dat veel ouders de puberteit zien als de lastigste opvoedperiode van hun kinderen. Ook al is het normaal dat de jongere zich afzet tegen de ouders. De middelbare school is de basis voor de carrière van de jongere. Helaas is school vaak ‘stom’ en is alles leuker dan school. Onderzoek laat zien dat het belangrijk is dat ouders kinderen ondersteunen en het belang van onderwijs onderstrepen. Desondanks is het voor veel jongeren een enorme opgave om zich te motiveren zijn of haar best te doen op school.

Wij pakken dit stukje zorg van u over. Ziet u het voor zich: u komt thuis van uw werk, u heeft een blij kind aan de eettafel zitten en u hoeft niet meer te denken aan het huiswerk.

Het kan echt. Het is al af, het is al gedaan. Bij Ready to school bent u hiervoor aan het juiste adres. Wij zorgen ervoor dat uw kind weinig tot niets meer hoeft te doen aan school wanneer ze bij zijn geweest. U leest via onze app de voortgang.

“De intensieve begeleiding geeft mijn dochter de structuur die ze nodig heeft.”

A. de Vries, Tilburg

Ouder

STRUCTUUR

Goede cijfers op de middelbare school zijn essentieel voor de vervolgstudie. Maar in de puberteit zijn de hersenen nog niet helemaal volgroeid en daardoor zijn jongeren vooral gemotiveerd voor beloningen op korte termijn. Waarom zou je een zeven halen als een zes ook voldoende is? Iedere jongere is uniek en heeft zijn/haar eigen pakket van talenten. Iedere ouder, jongere en school wilt dat deze talenten benut worden. Om dit mogelijk te maken is er behoefte aan persoonlijke begeleiding die aansluit bij de levensfase van de puber.

Veel pubers vinden het lastig om zelf structuur aan te brengen als zij het gevoel hebben na schooltijd vrij te zijn. Relaxen op de bank, gamen en social media. Niet echt de factoren om nog veel energie krijgen om aan het huiswerk te gaan zitten. Door op een vast moment huiswerk te maken, leert uw kind om een vaste structuur aan te brengen in zijn tijd. Zodat hij daarna ook écht kan ontspannen.

Intensieve
begeleiding

HEB JE EEN VRAAG?

HOOFDKANTOOR READY TO SCHOOL

Bredaseweg 204-15
5038NK Tilburg

contact@readytoschool.nl

KvK nr. 56934025

VOLG ONS

KLANTEN VERTELLEN

Ready to school weet wat jij nodig hebt.